Kopuła Złotych Tarasów po raz kolejny zaświeci na niebiesko
Jak co roku, 2 kwietnia w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu Złote Tarasy przyłączą się do akcji „Polska na niebiesko”. Charakterystyczna szklana kopuła warszawskiego centrum handlowego, tak jak inne budynki w centrum Warszawy zostanie podświetlona na kolor niebieski, który jest motywem przewodnim kampanii oraz symbolem solidarności z osobami w spektrum autyzmu.
„Polska na niebiesko” to największa w kraju inicjatywa, mająca na celu uświadomienie jak największej liczbie osób, czym jest autyzm. Mówiąc głośno o autyzmie zwiększamy świadomość, a także tolerancję wśród społeczeństwa. Akcja jest częścią globalnej kampanii „Autism Speaks”, która od kilkunastu lat właśnie poprzez rozświetlanie budynków na niebiesko, rozpoczyna światowy miesiąc autyzmu. Organizacje pomagające osobom dotkniętym tą przypadłością zachęcają, aby 2 kwietnia dołączyć do akcji również ubierając się na niebiesko. Od początku, w akcji rozświetlania bierze udział wiele znanych na całym świecie budynków, m.in. Biały Dom, nowojorski Empire State Building, Burji Khalifa w Dubaju, czy też Opera House w Sydney.
Centrum handlowe Złote Tarasy od lat angażuje się w działania wspierające osoby w spektrum autyzmu. Poza uczestnictwem w akcji ,,Polska na niebiesko”, w obiekcie zostały wprowadzone tzw. godziny ciszy, w trakcie których muzyka na pasażach jest wyciszana dla komfortu klientów dotkniętych tą chorobą orz wysoko wrażliwych. Dodatkowo, na poziomie 2 klienci mogą podziwiać wystawę pt. ,,Ten pokój chce”, która powstała w wyniku projektu AUT/ART w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski we współpracy z Fundacją SYNAPSIS. Jej eksponaty stworzyły osoby w spektrum autyzmu i są odzwierciedleniem ich zainteresowań, charakterów oraz indywidualnych preferencji.